Gå till innehåll

Sandvik Gameshow

sandvik-gameshow-header

Worldwide Gameshow - Metal Cutting Test

Sandvik Coromant är ett av världens ledande företag inom metallbearbetning. Deras kunskapsposition särskiljer dem från mängden – de samarbetar med sina kunder hela vägen från ritbordet ända ut i fält för att erbjuda dem så precisa och effektiva lösningar som möjligt.

Metal Cutting Test är ett koncept för Sandvik Coromants globala mässnärvaro som bygger på en gameshow likt Jeopardy, för att utbilda inom metallbearbetning och få fler att ansluta sig till Sandvik Coromants eLearning-program. Genom en storbildsskärm ställs frågor som spelarna besvarar i realtid med hjälp av iPads. Via admingränssnitt kan Sandvik anpassa spelet till nya språk, kategorier och svårighetsnivåer, vilket möjliggör att lösningen kan flyttas mellan marknader runtom hela värden, från USA till Indien.

sandvik-gameshow-mockup-players

Fyra spelare i realtid

Med utställningens surfplattor kan spelets deltagare besvara de frågor som presenteras på storbildsskärmen. Genom att utveckla en client-side webbapp som utnyttjar WebSockets uppdateras deltagarnas skärmar parallellt med storbildsskärmen efter spelvärdens handlingar, med responstider under hundradelar av sekunden för en sömlös upplevelse.

sandvik-gameshow-mockup-gamehost

Spelvärd med full kontroll

Med hjälp av en surfplatta och en webapp kan spelvärden röra sig fritt och behålla kontakt med både publik och deltagare, samtidigt som denna med full kontroll styr spelets gång.

sandvik-gameshow-mockup-bigscreen

Storbildsskärm för deltagare och publik

Vem leder? Hur lyder frågan? Vad är rätt svar? Under spelets gång presenteras frågor, svar, resultat och statistik på en storbildsskärm för mässans besökare att ta del av i realtid.

Sandvik Gameshow Admin Panel

Adminpanel som tillåter översättningar

Genom en client-side MVC adminpanel, kommunicerandes med ett server-side RESTful JSON-api kan behörig person logga in och styra urvalet av frågor för spelet. Administratören har även möjlighet att översätta frågor, vilket möjliggör att lösningen kan användas i världens alla hörn.

Vi som jobbat med detta projekt:


Christine Fischerstrom

Christine Fischerström

Projektledare

Mobil: +46 739 83 11 71
Epost: christine@mobileinteraction.se

andreas

Andreas

UI/UX Designer
emilia

Emilia

Testare
erik

Erik

Backend-utvecklare
wille

Wille

Webb-utvecklare

Sammanfattning

Beställare Sandvik Coromant
Projekt Worldwide gameshow - Metal Cutting Test
Hemsida sandvik.coromant.com
Uppdragsområde Design, Backend, Webbapp
År 2016

Winery Hotel

Nästa Projekt