Our Employment conditions

Vår arbetsvecka

Arbetstimmar

Vi arbetar 40 timmar i veckan och vi börjar varje morgon kl. 9.00 med ett dagligt morgonmöte där alla närvarar. På måndagar hålls mötet under en gemensam frukost, vilket är ett trevligt sätt att prata ikapp om helgen med våra kollegor och kickstarta en ny vecka på ett bra sätt.

Flexibilitet

Vi har flexibilitet att komma in tidigt och på så sätt lämna tidigt, men också möjlighet att träna, besöka läkaren etc. under arbetstid och anpassa vår schema därefter för att arbeta våra timmar.

Övertid

Övertidsersättning betalas ut enligt överenskommelse med VD:n.

Arbeta remote

Vår kärnverksamhet är att arbeta tillsammans i team, på plats från vårt kontor, eftersom det möjliggör bättre samarbete, kunskapsdelning, gemenskap och en effektiv drift av Mobile Interactions verksamhet. Med det sagt kan vi ibland känna behovet av att arbeta hemifrån.

Att arbeta hemifrån är en förmån som vi litar på dig att hantera med omsorg, och med stort förtroende kommer stort ansvar. Därför ber vi dig att använda möjligheten med omdöme och tänka på det större sammanhanget, så att fjärrarbetet inte påverkar Mobile Interactions verksamhet negativt. Därför vill vi att alla deltar i teammöten och företagsmöten på kontoret och uppskattar de spontana interaktions- och lärandemöjligheter som att arbeta tillsammans med våra kollegor på kontoret ger.

Du kan arbeta på distans så länge du åtar dig att göra följande:

  1. Se till att inga kundmöten eller interna möten äger rum den dagen eller planera hur du ska hantera dem.
  2. Kontrollera med projektteamet om det är ok att du arbetar hemifrån den dagen för att säkerställa att ditt fjärrarbete inte skapar problem för projektet eller dina teammedlemmar.
  3. Var extra kommunikativ och proaktiv i din kommunikation och meddela oss genom slack-kanalen #mobile-interaction.
  4. Var tillgänglig på slack, e-post och telefon och svara på kommunikation så snabbt som möjligt.
  5. Se till att du har en god arbetsmiljö och vidtar förebyggande åtgärder som är nödvändiga för att förhindra sjukdomar och olyckor under fjärrarbetet.
  6. Se till att företagshemligheter respekteras och att endast företagsenheter används. Ingen klientinformation får lagras på annat än företagets enheter.
  7. Slutligen, uppfyll förväntningarna. Projektledarna förbehåller sig rätten att begränsa fjärrarbetet om det orsakar problem i ett specifikt projekt.

Arbetsplatsen och möjligheten till fjärrarbete för anställda som arbetar som konsulter på en klients plats måste beslutas i samråd med den särskilda klienten, och därför kan ovanstående policy inte tillämpas.

Frånvaro

Semester

Mobile Interaction erbjuder sina anställda 6 veckors semester per år och du måste ta minst 20 dagars semester per år för att säkerställa att du får tillräckligt med vila. Du kan spara eventuella ytterligare dagar i högst fem år.

Vårt semesterår börjar den 1 januari och vi tillämpar förskottssemester istället för obetald semester. Det innebär att du kan ta betald semester även om du inte har arbetat hela året och därmed tjänat alla semesterdagar som betald semester. Eventuella förskottssemesterdagar som används under den omedelbart föregående femårsperioden och som inte har tjänats in kommer att kvittas mot tjänade, betalda och sparade semesterdagar eller utestående lön vid anställningens upphörande.

”Semesterlagen” säger att du kan spara högst 10 dagar per år om du har rätt till 30 semesterdagar, vilket alla på Mobile Interaction har. Dagar som är 5 år gamla måste tas ut eller betalas ut i samband med slutet av kalenderåret. Som mest kan du ha 50 semesterdagar totalt, men vi uppmanar alla att ta ut alla sina semesterdagar varje år eftersom vila behövs för att upprätthålla en balans mellan arbete och fritid och för att må bra.

Vi stänger kontoret i 3 veckor under sommaren i juli och sedan i december i 5 arbetsdagar under vecka 51-52.

Vänligen ansök om semester till Gustav i god tid. Om det inte är möjligt att komma överens om tidpunkten för när semestern ska äga rum har Mobile Interaction rätt att besluta.

Vänligen rapportera din semester i Harvest.

Allmän helgdag och ledighet

Icke-arbetsdagar är: röda dagar, midsommarafton, julafton och nyårsafton.

Vi tillämpar inte halvdagar eller klämdagar. Om du vill ta en sådan dag ledigt, ansök om semester.

Sjuk eller vård av barn

Om du är sjuk eller behöver ta hand om ett sjukt barn (VAB), meddela oss genom #mobile-interaction slack-kanalen och rapportera din frånvaro i Harvest.

Om du är sjuk mer än 7 dagar måste du från och med dag 8 lämna in ett läkarintyg.

Om du känner dig sjuk men fortfarande kan arbeta, vänligen arbeta hemifrån för att undvika att sjukdomen sprids till dina kollegor på kontoret.

Annan frånvaro

Om du önskar ta föräldraledighet, studieledighet eller obetald ledighet, vänligen begär detta minst 2 månader i förväg.

Mobile Interaction ger dig också möjlighet att få betald ledighet (permission) godkänd för att delta i en begravning eller vid dödsfall i din närmaste familj. Prata med VD:n.

Lön och årlig lönerevision

Lön

Vår lön betalas ut månadsvis för innevarande månad. Utbetalning sker den 25:e varje månad eller den närmaste vardagen före den 25:e.

Eventuella avvikelser som semester, sjukfrånvaro etc. behandlas på nästa månads lönebesked.

För att komma åt ditt lönebesked, logga in här -> Visma  och välj ”Mitt Lönebesked”. Letar du efter en inbjudan från Visma i din e-post och skapa dina inloggningsuppgifter. Om du har problem med att komma åt tjänsten, skicka ett e-postmeddelande till ”mobileinteraction@driv.se”.

Om du laddar ner Visma-appen får du en notifiering när ditt lönebesked är tillgängligt.

Har du frågor rörande din lönespecifikation kontakta Erik.

 

Årlig lönerevision

Lönerevisionen är integrerad i vår årliga ACE-process och baseras på Year End Review som äger rum under Q1 det följande året.

Den nya lönen baseras på din prestation i ditt dagliga arbete, din måluppfyllelse och beteende enligt kärnvärdena under det gångna året.

Den nya lönen blir giltig retroaktivt från 1 januari.

Dags att snacka appar?

Fyll i dina kontaktuppgifter så återkommer jag inom kort. Vi hörs!

Therese Suazo, Head of Growth





    *Obligatoriska fält